7 Kasım 2016 Pazartesi

Gigi Hadid hırkası yapımı

Nihayet hırkam sonunda bitti . Sanırım beni ve hırkanın akıbetini takip eden arkadaşlarım sonunda benimle birlikte derin bir Oh çekmişlerdir . Eveeeet bitti , ben bile inanamıyorum . Aslında daha erken bitecekti , fakat ben tamamen keyfi ördüm , akşamdan akşama TV karşısında . Telaşesiz oldu biraz . Sonuçta bitti , hatta bir güzel giydim ve bol bol fotoğraf bile çektim .
1

2
3
4 - Kopya
6
7 - Kopya
8 - Kopya
9 - Kopya
10 - Kopya
11
13
collage
5 - Kopya
12
15
14
DSC_0051
DSC_0052
DSC_0053
collage

Gelelim hırkanın yapımına  . Öncelikle ne ip kullandınız sorusuna cevap vereyim . Alize - "Lana Gold" kullandım . İçerisinde yün olan bir ip . İlk başta daha ince bir iple başlamıştım fakat ilerlemeyince ipi değiştirdim , çünkü galiba 2017 kışına bitecekti :) . İp kalınlığı önemli tez canlılar için ama ince bir iple de şahane durur . Sanırım diğer ipleri de değerlendireceğim bir hırka daha yaparak .Tığ olarak.3  mm. tığ kullandım . Yine ipin kalınlığına göre değişir tabii ki . Yani 3,5 mm - 4 mm. de kullanabilirsiniz . Şimdi geliyoruz örneğe . Önce 6 zincir çekiyoruz . Sonra içerisine 12 ikili trabzanla dolduruyoruz . Bu 1. sıramız . İkinci sırada ipimizi değiştiriyoruz ve yine ikili trabzan yapıyoruz fakat ip ilk trabzan da kalıyor tığın üzerinde ,ikinci trabzanla bir örüyoruz  . Araya  2 zincir çekiyoruz . 3. sırada anı şeyi yapıyoruz fakat  , 3'lü trabzan yapıyoruz bu sefer , aradaki zincir sayısı da 3'e çıkıyor . Bir sonraki sıra da aynı,zincir sayısı bu sefer 4 oluyor . İlk dört sıramız bu şekilde oluyor. 5. sırada normal ikili trabzan örüyoruz(3 adet) . Bu sırada kare formu vermek için köşelere 3 trabzan artı iki zincir artı 3 trabzan daha . Örneği incelerseniz anlarsınız .Son 6. sırayı siyah iple yapıyoruz o da 5. sıra gibi oluyor . Ben tüm parçaları ördükten sonra iğne ile birleştirdim , karşılıklı dikerek . Rast gele renkleri uyguladığım için böyle bir yöntemi seçtim . Ön kısım için 24 parça ördüm , arka için de 24 parça yaptım . Kollarda 9 adet kullandım,yani 1 sırada 3 motif kullandım .Hırkanın  boyu için 6 motif kullandım , en için de 4 kafi geldi , daha büyük olsun derseniz sayıyı arttırabilirsiniz . Ben kolu biraz kısa yaptım , kimono kol gibi , böyle hoşuma gitti . Birleştirme çok kolay . Kol kısımlarını 3 motifi ölçerek o kadar açıklık bıraktım . Önce kolları diktim ,sonra ağız kısmına iki sıra siyah ip ile trabzan geçtim . Birleştirme kısmına da bir sıra siyah geçtim , daha belirgin dursun diye . Hırkanın tamamına da iki sıra siyah trabzan yaptık , yaka kısmını tek sıra yaptım . İp olarak ne kadar gitti demiştiniz siyahtan 3 adetten çok az kaldı , diğer renklerde de 1,5 gibi gitti . Kalan iple de bere ve atkı öreceğim . Yani ziyan olmayacak . Sanırım açıklayıcı bir yazı olmuştur . Varsa takıldığınız bir şeyler , fırsat buldukça cevap vereceğim .
Sevgiyle kalın . Güzel bir hafta dilerim !
P.S. Araya sonbahar fotoğrafları da sıkıştırdım  , kusura bakmayın ama hırkam sonbahara çok yakıştı :)

14 yorum:

  1. şahane... o kadar güzel ki... Hem resimler hem hırka hem de sen. xxx

    YanıtlaSil
  2. Çooookkkkk sıcak ve güzel olmuş,herşey!...motifleri görünce iştahım kabardı nerde işlerim tığ iğne nerde ;)
    Güle güle kullanın!

    YanıtlaSil
  3. Sabrınıza hayranım, elişlerinize de. Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  4. çok beğendim hırkayı.. iyi günlerde giyin.. :)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel olmuş bu hırka böyle, fotoğraflara da bayıldım.
    ellerine sağlık, hep iyi günlerde giy...

    YanıtlaSil
  6. Yine moda mi oldu motif hirkalar? Yasin, cok severim :) Sizin ki de super gorunuyor. Elinize saglik.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba hırkanızı gördüm çokta beğendim .Ben de kızıma örüyorum .Birşey sormak istiyorum birleştirmeyi iğneyle yaptım demişsiniz .Ama köşeleri nasıl birleştirdiniz potlu olmadı mı .Bana tığ ile birleştir diyorlar .Cevaplarsanız sevinirim ..
    Saygılar Fatoş ŞAHİN

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık harika olmuş. Ben daha ince bir iple başlamayı düşünüyorum arka genişliği kaç cm civarında acaba

    YanıtlaSil
  9. Karelerine hayran kaldim desemmm♥♥♥

    YanıtlaSil
  10. 5. Sırada aralara beş zincir mi çekeceğiz on yazmamışsınız

    YanıtlaSil
  11. iplerin kodlarını yazar mısınız?

    YanıtlaSil
  12. Hamile Blogu Hamile Blogu - BirHamile.com | Hamilelikte Beslenme, Hamilelikte Sağlık, Hamilelikte Bakım Güzellik ve Bebek Sağlığı hakkında her şey!
    Hamile Anne Blogu

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!