31 Ekim 2015 Cumartesi

Mandalinalı kereviz


Eskiden kokusuna katlanamayıp şimdi ise her gün olsa yerim dediğim bir yemektir. Kış sebzelerin hepsini çok seviyorum , özellikle ıspanak ve brokoli favorimdir. Haftanın bir gününde  de kereviz pişer . Genelde portakal suyu ile yapıyordum ama henüz portakal almadığımız için mandalina ile yapıyorum, sanki daha da bir güzel oluyor. Yapımı da süper kolay ve hızlı. Eminim çoğunuz belki bu şekilde yapıyordur ama ben yine de tarifini vermek istiyorum.

 Malzemeler:
1 kereviz,2 baş kuru soğan,2 havuç , yarım limon,1 bardak portakal suyu veya mandalina, tuz, zeytin yağ,süslemek için kereviz yaprağı veya maydanoz.
Soğanları halka şeklinde kesip tencerenin dibine diziyoruz. Üzerine ince kestiğimiz havuçları dizip ,en üstüne de küp şeklinde kestiğimiz kerevizleri ekliyoruz. Üzerine istediğiniz kadar zeytin yağı gezdirip,mandalinanın suyunu ,yarım limonun suyunu ve tuzunu ekledikten sonra kapağını kapatıp,önce harlı ,sonra kısık ateşte iyice yumuşayana kadar pişiriyoruz. Soğuduktan sonra maydanoz veya kereviz yaprağı ile süslüyoruz. Ertesi gün tüketildiğinde daha da lezzetli oluyor.
Afiyet olsun !!!


2 yorum:

  1. Kerevizin her türlüsünü severim, hele yapraklarının o kokusu beni mest eder. Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor. Ben de zeytinyağlı yemeğini aynen bu şekilde yapıyorum. Ama mandalinalı denememiştim, mutlaka deneyeceğim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ben bu yemeğe sarımsak da eklerim. Zaten sarımsağı pirinç pilavı hariç tüm tencere yemeklerine katarim ya :) Ellerinize sağlık. Sizi zevk sahibi görerek keyifle takip ediyorum. Selamlar. Sevil

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!