5 Haziran 2015 Cuma

Kalp dantel yapımı

Selam blogum.Çok ara verdim farkındayım aslında ,çaktırma,iyice tatil moduna girdim,ne yazasım var , ne  okuyasım.Tabii tığ ve iplerle de aram çok hoş değil.
Bir kaç gün önce Pinterest'te gördüğüm bu kalpli dantele bayılıp, hemencicik yaptım.Paylaşan kişi pattern vermemiş ama ben tecrübelerimi kullanarak ve bakarak yapıverdim :))
Gelelim güzel anlatımıma : )) Önce 6 zincir çekip kapattım,sonra içini 12 adet trabzanla doldurdum(fuşya).2. (yeşil) sırada  12 adet ,3 trabzanlı puf stitch yaptım.3.(mavi) sıraya yine 12 üçlü trabzan yaptım,her birinin arasına 2 zincir çektim.4. (sarı)sırada arttırmaya başladı,yani beş defa 3 trabzan aralarına 2 zincir ve yine 3 trabzan.Her trabzan arasına da yine iki zincir çektim.5. (mor) sırada da aynı şeyi yaptım.Bu arada kalpçiğin kıvrım kısmının ortasına hep sık iğne yaptım ki o şekil oluşsun.6. (turuncu) sırada arttırma yapmadım,sadece boşluklara 3 trabzan ve aralarına yine iki zincir çektim.7. (fuşya) sırada yine kalbin üst kısmına karşılıklı üç'er defa arttırdım.Kalpçiğin uç kısmına da her sırada aynı şeyi yaptım.8.(yeşil)sırada arttırma yapmadım 6. sıradaki gibi yaptım.9. (sarı)sırada 10 defa artış yaptım(yani iki taraflı 5 defa).10. (mavi)sırada sadece aralara 3 trabzan ve 2 sık iğne yaptım.11.(mavi) ve son sıraya komple sık iğne geçtim ki daha tok dursun,çünkü ip ince ve deforme olabiliyor.
Ben anlattım, ama  siz anladınız mı bilmiyorum :)Anlamadım derseniz fotoğraftan da çözersiniz.
İpim "Alize-Diva",tığ numaram ince bir tığ ,numarası silindiği için böyle tarif ediyorum.
Mutlu bir haftasonu ve hayırlı bir cuma diliyorum.Benden bu kadar...
Sağlıcakla kalın !!!

9 yorum:

  1. Skulentlerin büyümüş :) Çok sevindim...
    El işi konusunda 1 numarasın bunuda belirtiyim hemen ;)
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suculent deme nazlı can onlar büyüdüler de bu ara gene bi duraklama var,öperim sen de bitanesin

      Sil
  2. çok çok güzel olmuş yine, ellerine sağlık <3 <3

    YanıtlaSil
  3. Yaratıcılığına hayranım:) Nefis olmuş...

    YanıtlaSil
  4. Harika olmuş Semra Ablacım..geçenlerde kalp formlu bir sepet görmüştüm o tarz bir şey için nefis bir taban olur,ellerine sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Rengarenk, çok başarılı, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. bayıldım bayıldım bayıldım!!!

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!