12 Mayıs 2015 Salı

Yulaflı Kurabiye ve Örgü fil yapımı

Kocaman kocaman ara vermişim blog yazılarıma.Bazen insanın eli gitmiyor ,neyse ki burdayım işte.
Evde devamlı atıştırmalık bişeyler bulunduruyorum.Dün yulaflı kurabiye yaptım.Lezzetli oldu.Kahvenin yanına ara öğün için bitanecik yenebilir.Çünkü içindeki şeker miktarı az.Yapmak isterseniz tarifini paylaşıyorum.
Malzemeler:
100 gr. tereyağı(oda sıcaklığında yumuşak olmalı)
Yarım su bardağı esmer şeker
2 yumurta
1 paket vanilya
1 çimdik tuz
1 çay kaşığı karbonat
1 bardak un(su bardağı)
2 bardak yulaf (su bardağı)
Yarım kase ceviz ve yarım kase kara üzüm
Önce yağı ve şekeri çırpıyoruz.Sonra yumurtaları ve sırasıyla yazdıklarımı ekliyoruz.Bir müddet dolapta dinlendiriyoruz.Kaşık yardımıyla yağlı kağıda aralıklarla diziyoruz.10-15 dakikada 180 derecelik fırında pişiriyoruz.Ertesi gün çok daha lezzetli oluyorlar.Şeker yerine pekmez de olur mu bilmiyorum ,ama deniycam.Şekerden uzak durmak iyi olur bu ara.Malum yaz ve kilocuklar :)
Bir müddet iplere ve tığlara küsmüştüm kolumun ağrısından dolayı.Çok şükür ağrılarım da azaldı ,küslüğüm de geçti ,ufaktan bişeycik yaptım.
Bunu İnstagramda görmüştüm ve bayılmıştım.Elimde pattern yok o yüzden kendim kafama göre yaptım.Önce 20 zincir çektim ve üzerine sık iğne ile devam ettim.Dönüşlerde her zaman bir zincir çekerek ilk yuvaya batıyorum.Popo kısmında 6 sıra boyunca hep birer ilmek arttırdım.Ayak için 8 sıra ördüm.Sonra 6 zincir eksik yaparak ayağı oluşturdum,sonra 6 sıra ördüm ve ayak kısmına gelince 6 zincir çekip yeniden ayak oluşturdum. Ayak için yine 8 sıra ördüm.Bu sıra bitince kafa kısmında bu sefer ilmekleri eksiltiyoruz(4 sıra),alt kısmına da 4 sıra örüyoruz.Hortum için 9 sıra zincir çekip,yine aynı şekilde dönerek 4 sırada bitiriyoruz.Anlatım konusunda biraz özürlüyüm,o sebeple filin üzerine de sayıları yazdım.Gördüğünüz parçadan iki tane örüyoruz.Her iki yanına göz taktım,yarım daire şeklinde iki kulak örüp ,onları da karşılıklı diktim.İçini de eylafla doldurdum.Birleştirmeyi tersinden yaptım ,karşılıklı sık iğne ile tutturarak.İşte bu kadar...
İp:"Ören Bayan-Dora"
Tığ:2,5mm
Güzel bir salı olsun!!!Sağlıcakla kalın....

8 yorum:

  1. Kurabiyenden canım çekti, filine bayıldım
    çiçeklerimi de aldım gitti
    sevgiler dostçakal

    YanıtlaSil
  2. Fil de düşündüğüm kadar zor değilmiş sanki... Ama cookieleri mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay fil yaparsın Zeynepciğim❤️❤️

      Sil
  3. Kurabiyeyi mutlaka deniyecegim,sarı file bayıldım

    YanıtlaSil
  4. bazen oluyor öyle bende bazen dünyayı yazasım gelirken bazende hiç birşey yazasım olmuyor :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Kurabiye nefis görnüyor.Seker kısmına ben de katılıyorum.8 aylık oglum için keci boynuzu tozu kullanıyorum bazen.Tatlılık veriyor bebek krebine omletine.kurabiyeye ondan ekleyip biraz da gun kurusu kayısı dograsak şekerli olur bence.Ben deneyecegım.Afiyet olsun size tarif için de cok tesekkurler

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!