25 Temmuz 2014 Cuma

Clafoutis (klafuti)alırmıydınız???

Değişik şeyler denemeyi seviyorum.Bu geleneksel fransız tatlısı da onlardan biri.Aslında bunun orjinal tarifi kirazla yapılıyor ama ben kiraz bulamadığım için ,dolapta var olan frambuazlarla yaptım.

Tarif çok kolay ,ayrıca çabuk pişiyor ,şipşak diyebileceğimiz tariflerden biri.

Gelelim malzemelere:
Bir kase frambuaz(kiraz,vişne,kayısı,erik ve şeftali ile de olur)
Kabı yağlamak için yeterince tereyağı
1 çorba kaşığı esmer şeker(pudra veya beyaz şeker de olur). 
Hamur malzemesi:
3 yumurta
3 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı şeker(ben esmer şeker kullandım)
1 limon kabuğu rendesi
Bir fiske tuz
1 paket vanilya(veya vanilya özütü)
1 kutu sıvı krema veya 1-2 bardak süt
Önce tart kabını tereyağı ile güzelce yağlıyoruz ve üzerine her yere bulaşacak şekilde şeker 
ekiyoruz.Bu işlemden sonra  meyveleri diziyoruz ve hazırladığımız hamuru (krep hamuru kıvamında olmalı)üzerlerine döküp 180 derecelik fırında üstü kızarama kadar pişiriyoruz.Çok çabuk pişiyor,bıçak yöntemiyle de test edebilirsiniz.Bu kadar basit.Tart daha hoş görünsün diye ters çevirdim,soğuduktan sonra da pudra şekeri serptim,ayrıca bir top sade dondurma ile de servis edebilirsiniz.Oldukça hızlı  ve pratik bir tatlı .Denemekte yarar var derim:)


 
Afiyet olsun!!!
Bayrama kadar bir post daha yazabilirmiyim bilmiyorum,eğer yazamazsam şimdiden iyi bayramlar hepinize.Sevgilerimle❤️❤️❤️


3 yorum:

  1. Sırf bunu yapıcam diye pazardan vişne aldım bugün☺. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ayy evde de yok ki böyle bir meyve,pazar da çarşambaya,neyse ben gider markete :) ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
  3. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    cay-makineleri.com

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!