25 Ocak 2014 Cumartesi

Ev yapımı granola bar

Ne zamandır denemek istediğim bir tarif,bugün ordan burdan tarifleri toplayarak nihayet granola bar yapıldı.Baz olarak Cafe Fernandonun tarifini kullandım.
Malzemeler:
4 bardak yulaf ezmesi,yarım bardak kayısı kurusu,ceviz,2 çeşit kuru üzüm(bende bunlar vardı).Siz dilediğinizi koyabilirsiniz(fındık,badem,ayçiçeği çekirdeği vs.)yarım bardak bal,yarım bardak pekmez ve 60 gr.tereyağı ve bir tatlı kaşığı tarçın.Önce meyveleri minik parçalara ayırdım( bir dahaki sefere hepsini rondodan geçmeyi düşünüyorum,bu şekilde bir birine yapışması daha başarılı olucak).Daha sonra tereyağını erittim ve içine bal ve pekmezi katıp hafif ısıttım.Bunu meyveli yulaflı karışıma döküp güzelce karıştırdım.Daha sonra içine yağlı kağıt yerleştirdiğim bir borcama yaydım.Burda bir önemli nokta var,karışımı güzelce bastırmak lazım ,çünkü bir birine yapışması gerek.Ellerimi hafifçe ıslatıp epey bastırdıktan sonra  karışımı 150 derecelik önceden ısıtılmış fırına verdim.

30 dakika sonra çıkartıp dilimledim (tepsiden çıkarmiyoruz) sonra tekrar 10 dakika daha pişirdim.
Bu aşamadan sonra soğuması için bekliyoruz ,sonra tekrar kesiyoruz.
İşte bu kadar kolay.Kestikten sonra cam bir kaba yerleştirdim.Uzun süre dayanabiliyor.Çayın ve kahvenin yanında nefis bir atıştırmalık oldu gerçekten.Bir daha ki sefere içine daha fazla malzeme katıcam ve dediğim gibi kesinlikle rondodan geçiricam...
             Afiyet olsun !!!!

18 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor bende denemek isterim doğrusu, size afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tadı da çok güzel oldu tavsiye ederim

      Sil
  2. ig de görmüştüm nefis olmuş ellerine sağlık : ))

    YanıtlaSil
  3. bende yulaf ezmesi yok sizce onun yerine ne koyabilirim??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ana malzemesi o aslında,marketlerde var ama bazı tariflerde bunun yerine müsli de kullanan var

      Sil
    2. Süper, en kısa zamanda deneyeceğim:)

      Sil
    3. yok yani şu anda evde yok ve çok güzel göründü diye mutfağa onu yapmaya girecektim:)

      Sil
  4. Tarifi aliyorum ben de izninle, icindekilerle hatika birsey olmusa benziyor. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  5. denemeli merak ettim kesin güzel bir sonuç çıkar ortaya ellerine sağlık canımm.

    YanıtlaSil
  6. Eminim cok guzel olmustur.bunuda deniycem.kurabiyeni surekli yspiyorum zaten.cay yaninda atistirmalik.

    YanıtlaSil
  7. Benim de bu aralar aklımda bundan yapmak var ama kuru meyvelerden o kadar haz etmiyorum ki, sürekli erteleyip duruyorum. Sadece kuru yemişlerle olur mu sizce?

    YanıtlaSil
  8. Her hafta bir fasıl yulaflı muhtelif kurabiye yapılır bizim evde, eşim işyerine götürür.. İlk fırsatta bu tarif denenecek. Ellerinize sağlık, bayıldım..

    YanıtlaSil
  9. smilena ne yapsa yapasım var:)
    smilena ne demek bu arada?
    http://serapcamavi.blogspot.com.tr/2014/02/tatil-tatil-taklmaca.html
    kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  10. Üzüm ve ceviz de yarımşar bardak galiba, değil mi?

    YanıtlaSil
  11. süper lezzetli ve sağlıklı bir şey bu kesin denemeliyim :))

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!