25 Mayıs 2012 Cuma

Ev yapımı "Sezar " salata

"Sezar" salata severmisiniz ???Ben bayılırım.Dışarıda da her daim ondan yerim.Hatta yurt dışında da şaşmadığım tatlardan oldu.Hem bildiğim lezzet ,hem de beyaz et olması tercihimdir.Dün evde yaptım, nefis oldu.Bir kaç araştırmadan sonra ,sos malzemelerinden istediklerimi seçip kendi sosumu hazırladım.Normalde çiğ yumurta ve ançuezle yapılır ama ben ikisini de kullanmadım.Gelelim yapılışına .Önce tavuk göğsünü ızgara tavasında güzelce pişirdim.Pişince verevine kestim.Aysberg marullarını ellerimle parçalayıp salata kaselerine yerleştirdim(miktar tercihe göre). Önce kibrit kutusundan biraz büyük bir parça mahalıç (parmesan yerine -tadı çok benziyor)peynirini rondoda toz haline getirdim.Bir kaşık kadar içinde bıraktım,sonra sırasıyla sos malzemelerini( 1 çorba kaşığı hardal,1 çorba kaşığı elma sirkesi(Kühne),1 büyük diş sarımsak,biraz karabiber,tuz,1 çorba kaşığı mayonez,bir kaç yaprak taze nane ve yarım limon)ekleyip güzelce sos kıvamına gelene kadar karıştırdım.Koyu olursa limon suyu eklene bilir.Salata kaselerine tavukları da yerleştirdikten sonra sosu döktüm.En son toz halindeki peynirle süsledim  ve doğru mideye:)))Deneyin derim pişman olmazsınız...

Mutlu haftasonu!!!
 Bursalı bayanlara not: Haftaya buluşalım diyoruz.Ayrıntılı bilgileri en kısa zamanda vereceğim.

13 yorum:

  1. hmmmmmm ellerine saglik harika görünüyor tam benlikmis :))

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  2. ohhh misss, afiyet olsun şeker :)

    YanıtlaSil
  3. tam diyet yiyeceği, salata deyip geçme doyurucu oluyor ...benim de siestada en sık yediğim şey...bir de krep. dene derim. bu arada oruçluyum ve fena açım... biline...

    YanıtlaSil
  4. bursalı bloggerlar buluşalım demişsin ya ben varım. ama lütfen haber verin bana da olur mu?
    sabahtan okuldayım ama öğleden sonra uygunum...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık ve afiyet olsun canım Güzel görünüyor.Ben pek tercih etmiyorum tavuk göğsünü çok tok bir et gibi geliyor bana ama eminim hoştur.:) Adana yada beklerim birgün :)

    YanıtlaSil
  6. Semracım hiç denememiştim.Çok nefis görünüyor.Deniycem canım.Sağol:))Hoşgeldin=)

    YanıtlaSil
  7. Cooook severim kesinlikle deneyeceğim eski çalıştığım günler geldi aklıma sık sık yerdim
    Ellerine saglık

    YanıtlaSil
  8. merhaba semra salatan oldukça sağlıklı ve iştah açıcı görünüyor , sana afiyetler olsun , bende en kısa zamanda deniyeceğim .sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Son zamanlarda salata takıntım olduğu için mutlaka yapıcam :) çok güzel görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. smicigim ellerine saglik,nasil da guzel gorunuyor.peynir de parmesansa yeme de yaninda yat sezarin:)))
    ben de bursali olmak istiyorum artiiiiiik....hadi bakalim toplanin da en kisa zamanda haberlerinizi alalim,opuyorum seni kocaman sevgiyle.xxx

    YanıtlaSil
  11. Harika görünüyor ellerine sağlık Smilenam.Bende bayılırım sezar salataya.Ah zaten Bursa özlemim depreşmişti şimdi buluşacağınızı duyunca daha da arttı:(

    YanıtlaSil
  12. salata nefis gorunuyor! aaahhh keske bende sizlerle olabilsem:(
    optuuumm kocaman

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!