1 Mart 2012 Perşembe

Hoşgeldin mart




Bügün 1 mart(Baba Marta ).Bizim oralarda baharı müjdeleyen ilk gün olarak kutlanır ve sadece oraya  has bir gelenektir. Bugün dilek tutulur.Bileklere kırmızı-beyaz ipliklerden oluşan bir bileklik takılır.Dileyenler evlerinin kapılarına  veya sevdiklerinin yakalarına da asabilirler. Marteniçkaları (bu bilekliğin adı) leylek görene kadar ya da yeni açan bir ağaç görünceye kadar bileğinde taşırlar. Daha sonra  dileklerini tutarak o ağaca ,ya da leylek gördülerse de  bir taşın altına gömerler.Şans, bereket, huzur ve mutluluk getirildiğine inanılır.
Ben de bugün hepinize bolca şans,çok bereket,bol huzur ve bitmeyen mutluluk dilerim !!!

Kırmızı beyaz kalbi bugün için hazırladım  ve kapıma astım.Çocuklar için  krep hazırladım ve küçük bir kutlama yaptık.Şimdi de ev halkına bileklik takmaya gidiyorum ...

Güzel bir perşembe diliyorum !!!

49 yorum:

  1. cok güzel olmusss o kalp ellerine emegine saglik !
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ya nerden buluyorsunuz bu kadar güzel kumaşları.. çok güzel olmuş.. 1 mart baharı müjdelesin inşallah..

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir gelenek. çok sevdim. Bileklik özel bir şey mi? yoksa kırmızı-beyaz herhangi bir bileklik olur mu? çok merak ettim. bu arada kalp harika...

    YanıtlaSil
  4. Tüm dilekleriniz gerçekleşsin!
    İyi Mart'lar:)

    YanıtlaSil
  5. CANIM Bİ TANEM
    OKSEBİN BİRİ BENİM
    MMMMMMM MİS
    MUHABBETLE
    :)

    YanıtlaSil
  6. Haticecim teşekkürler.

    Sevgicim Bursa tekstil cenneti.o açıdan şanslıyız...

    Dshandmade normal yün ipliklerden yapılıyor(kırmızı -beyaz).çocukları
    okula bırakınca bilekliklerin resmini de koyacam.

    Sizin de Kitanacım...

    Bir kase lezzet tamam canım....öpüyorum...

    YanıtlaSil
  7. Smilena inan yüzümde gülümsemeyle okudum yazını :) bana her sene bu ayda biri tarafından, bahsettigin bileklikten gelir, bilegime takarım ve leyleklerin gelmesini beklerim :) ilk gördüğümde dilegimi diler ve bahçedeki ağaca baglarım. Şu an üç tane var ağaçta :) ilk kez okuyorum bu konuyla ilgili bir yazı, bende hepimiz için diliyorum bu güzel dileklerini..

    Kalp'te krep'ler de çok güzeller, ellerine saglık..

    YanıtlaSil
  8. Hoş gelmiş en sevdiğim mevsimin habercisi, mart ayı. Bilekliğim yok ama bekliyorum dört gözle ben de yeni açan bir ağacı görmeyi.
    Krepler süper, acıktığım şu öğlen saatlerinde iyice açtı iştahımı.
    Sana da güzel günler Smilena'cım..

    YanıtlaSil
  9. ne güzelmiş:) neşelendim yazınızı okuyunca:)

    YanıtlaSil
  10. Harika görünüyorlar her ikisi de elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Semra cim guzel bi post olmus bahar kapidayken....dileklerimiz kabul olsun!
    Krepppler mis:)

    YanıtlaSil
  12. ne güzel gelenekmiş,hiç duymamıştım demek size özel bir günmüş,kalpte çok güzel olmuş,kuzucuklarada afiyetler olur inşallah..

    YanıtlaSil
  13. kalp cok seker olmus canim :) ne guzel bir kutlama oyle, siz dilek tutarsinizda ben tutmam mi bugun ... dilek firsatlarini kacirmam hic :P
    o krepleri gorunce, canim oyle bi krep istedi ki :( anlatamam vallla... cok severimde :D
    yarin kahvaltiya bende krep yapcam :)
    Guzel bir gun diliyorum sana ailene :)
    Sevgiler !

    YanıtlaSil
  14. Marteniçka yapsaydın ama Smilene'cım :) Bir kız bir erkek,yanlarına da kardelen :) gelsin artık baharrr çok özledik,sevgiler,öpücükler...

    YanıtlaSil
  15. "mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır"la büyüdük biz.

    kazmayı küreği bilmem ama umarım bahar mart ayında yüreklerimize gelir.

    dileklerinizin gerçekleşmesi dileğiyle..

    YanıtlaSil
  16. Dileklerin, dilekleriniz kabul olsun. Çok güzel bir gelenek. Ben de kırmızı-beyaz ip bağlayacağım bileğime.
    Tuhaftır, rüyamda leylek gördüm ve aaa yılın ilk leyleğini gördüm diye seviniyordum. Bu bence dileğimin olacağına işaret :))

    YanıtlaSil
  17. harikaaaaa :)
    hemen bende kırmızı beyaz bişiler buluyum ve şize eşlik ediyim :)

    YanıtlaSil
  18. Sanki içime bahar doldu.
    Bir de kitabı merak ettim.

    Bugün birde güneş var ki burda..

    Krebide çok severiz ailecek:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. e süpermiş. bana da bileklik var mı?
    şans bilekliği isterim...
    bir de şu bardaklaşma etkinliğini kaçırdım sanırım...
    bardak isterim...

    YanıtlaSil
  20. amin ana kraliçem bende hemen hem kendime hemde Ela Mercanıma yapim:))

    YanıtlaSil
  21. ÇOK GÜZEL OLMUŞ TEŞEKKÜRLER SEMRA ABLACIM SAN DA ÇOK GÜZEL MUTLU,SAĞLIKLI PERŞEMBELER OLSUN....

    YanıtlaSil
  22. ne güzel bir gelenekmiş çok sevdim:)
    bahar artık gelsin lütfen...kar görmekten sıkıldım.
    krep sevmeyen biri olarak bunların görüntüsünü çok sevdim ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  23. aaa şimdi geldi aklıma semracım bende bu sabah puantiyeli kalp yapmıştım kırmızı beyaz.hatta postumda seni anımsadığımı yazmıştım bir saat önce. ama şimdi aklıma geldi ben de hemen asayım kapıya bari...
    mart uğurlu gelsin.

    puantiye = smilena...

    YanıtlaSil
  24. harika bir gelenekmiş ilk defa duyuyorum çok pozitif :)
    sanırım yapacağım eve gidince :D
    sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Aslıcım inşallah senin de tüm dileklerin kabul olur.demek ki sen biliyordun bunu.ne güzel

    Ebygale gelecek elbet,hepimiz çok özledik zira...

    teşekkürler ecerce...


    Havva sanada teşekkürler...

    Amin Özgecim...

    Anne eli gib.her ülkenin başka başka gelenekleri var işte.bu da böyle bişey...


    Kıymetçim senin de tüm dileklerin kabul olsun bitanem...

    Aktuelcim aslında yapacaktım da grip beni bezdirdi.anca bu çıktı ortaya....

    Narçelen kazma kürek yakılacak galiba bu gidişle...

    YanıtlaSil
  26. Ne güzel bir gelenek bu böyle:)Mart ayı şansla,uğurla,sevgiyle gelsin sana:)Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  27. Proje çanta bence de dileklerin kabul olacak.ve galiba sen leyleyi önceden gördün yol görünüyor sana canım...

    Oytuna da bağla annesi....Berke dilek diledi bile.yeni Bayblade :)))

    Domates suyu kitap dekor aslında Ayşe Kulinin "bir varmış bir yok muş " kitabı...

    Elif sana da var tabii. hoş geldim bu arada...

    Yap Yaseminim yap.

    Aslıcan Bulgarlara has bir gelenek.tek onlarda var.bende orda öğrendim ve hala uyguluyorum :)))

    YanıtlaSil
  28. Sana da Gizemcim :hepimize amin !!!

    YanıtlaSil
  29. Bende bir göçmen olarak hemen taktım martenickalardan bileğime :)

    YanıtlaSil
  30. Gelenekler ve onların yaşatılması çok hoşuma gidiyor , ben de dilek tutacağım , hepimizin dilekleri gerçek olsun , sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. kırmızı evin cadısından ışınlandım bloguna ne harika bi yermiş burası:)
    bu gelenek ne güzelmiş ben de bulgaristan göçmeni torunuyum ama hiç duymamıştım, hatırlatmaya çalışayım babaanneme biliyorsa anlatsın bana:))

    YanıtlaSil
  32. bu süper bir gelenek hatırlatman çok iyi oldu =) çok sevdiğim bir arkadaşım yapardı her yıl bu yıl iş başa düşüyor, umarım dileklerimiz kabul olur =)

    YanıtlaSil
  33. baba marta:) aynısından var bende de:) annemler şumnu kızılkayadan geldi benim de bilirim gelenekleri.

    YanıtlaSil
  34. İlk kez duydum bu geleneği.Şimdiden dualarınız kabul olsun canım.Öptüm:)

    YanıtlaSil
  35. kalbe bayıldım canım ayrıca çok hoş bir gelenek ..

    YanıtlaSil
  36. Ne güzel bir gelenek bu böyle :)
    İlk defa duydum, keşke bütün türkiye tarafından bu şekilde kutlansa :)

    YanıtlaSil
  37. hangi ulke gelenegi bilmiyorum ama bahari cok guzel karsiladiklari kesin.e smilenam sen de boyle karsiladin,dileklerin kabul olun bitanem.kuzucuklarin ve ailanla cok mutlu ugurlu bir bahar beklesin seni insallah.opuyorum senikocaman(dileklerinde beni de unutma)

    YanıtlaSil
  38. bu buz gibi havada yine içimi ısıttın smilena, mart gelmiş, hoş gelmiş, bereketli olsun inşallah:))))

    YanıtlaSil
  39. çok güzel olmuş kırmızı kalp ...sevgiler

    YanıtlaSil
  40. semracım çocukluğum geldi aklıma bulgaristandan yakınlarımıza gelir onlarda bana verirlerdi çok güzel olurdu eskilere götürdün beni sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  41. Senin cici hamarat hallerini de; olumlu yazılarını da; görsel sevimliliğini de yerim ama yaz gelsin artık şeker

    YanıtlaSil
  42. Sevgili Smilena yazını dün okuyamadım ama bugüne kısmetmiş diyelim:) Bizim oralarda da Baba Marta denir Mart geldiğinde, hatta bir de marteniçka takarız uğur getirsin diye:) Sen nerelisin acaba:)

    YanıtlaSil
  43. a ne güzel bir gelenekmiş sizinki.. çok severim böylesi şeyleri ben.. hem eskiye aittir hem huzur verir.. gerçek olsun dileğiniz, dileğimiz.. o krepe de bittim.. :)

    YanıtlaSil
  44. ne guzel bir gelenek boyle canim...dilekleriniz kabul olsun insallah...kalbe bayildim...

    YanıtlaSil
  45. Berlin ne güzel.umarım senin de dileklerin gerçekleşir...


    Zeynepçim inşallah

    Yeni hayat kesin bilir babaannenler...


    İrem seninkiler de öyle...

    Bende BGliyim.(KRUMOVGRAD)zaten yazımda da yazıyor Baba Marta ve marteniçki diye :)))


    Deli anne teşekkürler...


    Rozerinin annesi inşallah canım....

    Aylin ne güzel hep beraber kutlayalım o zaman...


    Fatoşçum amin canım...

    teşekkürler cookdepartman


    Ponticim evet ama o sadece bulgarlara has bir gelenk işte....


    Ülkücüm unuturmuyum.Bulgaristan geleneği canım....

    Esrates hoş gelmiş bahar ayı....


    teşekkürler fashion trend...


    Dilekçim evet onların her şekli de var.çok güzeldi o zamanlar...


    Gelsin Edacım hasret kaldık yaza...

    YanıtlaSil
  46. Allah allah nası sevindim bak şimdi:) Bende Krumovgard'danım:) Aslında babam Kırcaali,annem krumovgrad, nedense anneminkine hep yakın görürüm kendimi.Sevindim:)

    YanıtlaSil
  47. Tully ne güzel .zemlaçki sme :))))

    YanıtlaSil
  48. Aslı dan geldim sana bir uğradım dilek ipi uygulaması..ne güzel temiz istekler evrene gönderiliyor..:))

    YanıtlaSil
  49. Ne güzel bir gelenekmiş:)) İyi ki devam ettiriyorsun, kaybolmaması lazım böyle güzel şeylerin..

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!