28 Ocak 2012 Cumartesi

Akçaağaç şurubu nedir ???

Home tv izleyicisiyseniz akçaağaç şurubu size hiç yabancı değildir.Her gün yayınlanan yemek programların en az 3 tanesinde bu şuruptan kullanılır.Hatta bizim evde esipiri konusu bile oluyor.Akşam "Yalan dünya"dizisinin bir sahnesinde bu meşhur amerikan şurubunu  görünce koptum.Amerikalıların bir çoğu bu şurubu kullanmaktan.Hem yemek yapımında, hem tatlı yapımında  çok kullanılır.En çok ta pankeklerde( aslında bildiğimiz akıtma veya krep mi desem)kullanırlar.Geleneksel bişeydir.Pankek ve akçaağaç şurubu ayrılmaz ikili,bazı romanlarda bile rastlamıştım(yanılmıyorsam "Baba ve piç"in bir sahnesinde okumuştum).Peki akçaağaç şurubu nedir ???
Buyurun burda ayrıntılı bilgi var.Okuyun şaşıracaksınız.Acayip bişeymiş bu akçaağaç şurubu .Her eve lazım ,her derde deva.Hemen birer tane edinmeli bence.Hatta  yanına bir de pankek yapmalı  :))))


15 yorum:

  1. son zamanlarda çok duyuyorum bende nelerede kadirmiş bu arada:)

    YanıtlaSil
  2. hmm .. bu kadarda varmis demekki :)

    YanıtlaSil
  3. merak ettım.tavsıye ettın okuyalım hemen lınki.

    YanıtlaSil
  4. ben de cailliou da duymuştum :)))

    YanıtlaSil
  5. merhabaaaaa
    evet yanlış haırlamıyorsunuz....Baba ve Piç kitabında bahsi geçiyor...amerikalılar çok kullanır
    bende tadını çok merak ediyorum...

    YanıtlaSil
  6. Bende kitaplarda duymuştum özellikle yabancı yazarların. Bir bakayım :)

    YanıtlaSil
  7. ben pankekle yazın otelde yemiştim ama burda bulamıyorum nerde satılıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mısır çarşısın da bulmak mümkün 250 gr 45 tl....

      Sil
  8. ben de Caillou çizgi filminde öğrenmiştim ilk bu şurubu ve o günden bugüne sevdalanmıştım. Kitchnette de pankek isteyince getirmişlerdi yanında, demek satılıyormuş buralarda da..

    YanıtlaSil
  9. ben de Caillou çizgi filminde öğrenmiştim ilk bu şurubu ve o günden bugüne sevdalanmıştım. Kitchnette de pankek isteyince getirmişlerdi yanında, demek satılıyormuş buralarda da..

    YanıtlaSil
  10. her daim izlerim home tv yi hem tilt oluyorum anlatırlarken tarifi hem de izlemekten alamıyorum kendimi...
    İki kuruşluk karabiber koyuyor yok aroması yok bilmemnesi koy gitsin bitsin aaaaaaaaa :)
    Sanki bana uçak yapıyor altı üstü yemek ne bana :)
    Neyse bu şurubu duydukça nasıl merak eder olmuştum ben de hatta eşime sipariş etmiştim amerikadan getirsin diye akar dedi oyunbozanlık etti...
    Edineceğim ama bir tane kararlıyım :)

    YanıtlaSil
  11. şiddetle tavsiye ediyorum ' mable syrup ' olarak geçiyor otellerde! tadı konusuna gelince sulandırılmış baldan farklı bide maple agacının keskin aroması mevcuttur içinde gerisi bildigimiz şerbet:D

    YanıtlaSil
  12. Selam arkadaşlar Kanada'nın sembolü olan akçaağaç ağacından sızdırılarak paketlenen bu şurup ülkenin şehri olan Vertmont Şehrinden esinlenerek markalaşmış ayrıca bu site yıllardır satışını yapmaktaymış .. http://www.yoremizin.com/akcaagac-surubu-148-542-166-754-113-852-722-414-821-482-372-740-591-72--u

    YanıtlaSil
  13. Selam arkadaşlar Kanada'nın sembolü olan akçaağaç ağacından sızdırılarak paketlenen bu şurup ülkenin şehri olan Vertmont Şehrinden esinlenerek markalaşmış ayrıca bu site yıllardır satışını yapmaktaymış .. http://www.yoremizin.com/akcaagac-surubu-148-542-166-754-113-852-722-414-821-482-372-740-591-72--u

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!