26 Aralık 2011 Pazartesi

Kalbim İspanya'da kaldı !!!



Biz bu yaz İspanyaya gittik.Canım dostum,çocukluk arkadaşım Maria'nın misafiriydik.İşte yolculuk başlıyor.4 saate yakın sürüyor.Çok keyifli yolculuktu hele İtalyayı havadan görmek çok hoştu.

Burası Madrid ve Servantesin meşhur kahramanları-Donki Şot ve Sanço Pansa.Servantes bu eserini Türkiyede tutsak olduğu zamanlarda yazmış bunu biliyormuydunuz.


Aşkitoyla ben.Servantesin ayak ucundayız.Tam karşısında kocaman bir park var.Sokakta yaşayan öyle çok insan gördük ki burda.Çok şaşırdım.İşlek bir caddede bir mağazanın önünü mesken etmişler .Yatakları eşyaları,hatta seyyar tuvaletleri bile vardı.
İspanyanın plazaları(meydanları)çok ünlüdür.Burası plaza Mayor.Eskiden kervanların uğrak noktasıymış.


İspanyanın bir çok köşesinde böyle ilginç heykeller var-meet point (buluşma noktaları).Bu yakışıklıyla poz vermeden geçemedim.
Madridin her yerinde gösteri yapan insanlar var.İşslizlik hat safada olduğu için,herkez bir şekilde para kazanmaya çalışıyor.Arkada dev bir saray var.Gez gez bitiremedik.
Burası Toledo.Gördüğüm en şirin kasabalarda biri.Kale içinde inşa edilmiş.Hatta bizden bir kaç gün önce Papa ziyaret etmiş.Her yer taş binalarla dolu.Labirent gibi daracık sokakları var.Çok ilginç hepsi bir meydana çıkıyor.Bu da bir evin balkon manzarası.


Toledo sokakları

Kvazimodo ile sokakta buluştuk.Öpmeden olmaz :))))

Toledo katedrali .Kocaman ve içi muazzam dekore edilmiş.İçerde resim çekme yasağı vardı.Kraliçenin som altından tacı ve eşyaları sergileniyor.Ayrıca Rafael ve El Grego'nu eserleri var.Mühteşemlerdi.


Toledoda evler böyle şirin işte
Bu da yine Toledo katedrali.Bir sürü giriş kapısı var.Bu onlardan biri.



Bu İspanyanın meşhur "paella"sı.Aslında bir çeşit safranlı pilav.Tavada fırında pişiriliyor.Ben en çok deniz ürünlüsünü sevdim.Yemediğim bir çok şeyi tatma fırsatı bulduk.Çin mutfağını denedik.Bizimkine yakın buldum.Ayrıca  İtalyan lokantalarında da yemek yeme fırsatımız oldu.Bence İtalyan yemekleri 1 numara.Galiba benim favorim onlar ama İspanyanın yemekleri de çok güzeldi.Yalnız herşeyin içinde sarımsak vardı.Hatta Victoria Beckham İspanyadan ayrılırken bütün ülkeniz sarımsak kokuyor diye dalga geçmiş.Ne ayıp Viki.


Bu da benim can dostum kardeşim Maria.Bize sergilediği misafirperverlik ,çömertlik ve güleryüz için nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum..Te amo .Kalbim kaldı İspanyada.Senin yanında canım kardeşim !!!
Seneye Portekize tatile davet etti.Kim bilir kısmetse belki yine görüşürüz.

Devam edecek :))))))


10 yorum:

  1. ne guzeldır boyle koklu dostluklar
    ayrıca ıspanyanın sanat ve mımarı acısan cok farklı bır kent oldgunu duymustum ancak gorme fırsatım hıc olmadı hos resımlerde duyumlarımın kanıtı gibi:)

    YanıtlaSil
  2. süperrr sayende gördük gezdik bizde... muckk

    YanıtlaSil
  3. ne guzel yerler gormussun canım.bayada zayıflamıssın.yenı bloguma gelmeyı unutma :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel kareler bunlar canım.Gerçekten devamını bekliyorum...

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar :) Çok hoş fotograflar. Selamlar.,

    YanıtlaSil
  6. Canım harika kareler bunlar.Çok tatlısın:)Headera bayıldım:))

    YanıtlaSil
  7. ben de cok istiyorum ispanyayı gormeyi nedense italya'dan daha cok..gezmiş gormuş kadar olduk sayende..sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ben de cok istiyorum ispanyayı gormeyi nedense italya'dan daha cok..gezmiş gormuş kadar olduk sayende..sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ah ne guzel gezmissin canim,cok guzel kareler yakalamissiniz,cok begendim,bu arada buyuk oglan sana,ufak oglan e$ine benziyormus :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!