24 Şubat 2011 Perşembe

Anne, babaannem ne zaman dönecek ????

Uçurtma selam söyle babaannemize !!!

Kocaman gözlerini açmış,cevaplamaya korktuğum soruyu soruyor ansızın:" Anne, babaannem ne zaman dönecek ???Neden geri gelmiyor.Bizi hiç özlemedi mi.Ben onu çok özledim ama.Neden, neden gelmiyor.Telefonla da aramıyor.Çok mu uzak anne gittiği yer.Oraya tren gitmiyor mu ?
Susuyorum ,beş yaşında ki küçücük bir çocuğa nasıl anlatsam ki-ölümü.Evet gitti annem ,gitti ve gelmiycek diyemiyorum.Belki bir gün döner,ya da biz gideriz görmeye diyorum.Kafası karışıyor.Yine de memnun değil söylediklerimden.Özlemiş belli,küçücük yüreğinde ne fırtınalar kopuyordur ,bilmiyorum ki.
Zor , çok zor anlatmak.Keşke anlatabilsem.Büyüyünce anlarsın bitanem.
Zamanla azalırmış tüm acılar.İnsan yakın birini kaybedince,bedeninde binlerce mum alev alırmış.Bedenini yakan sadece ateş değilmiş ,ateşle birlikte eriyen mumlarda insanın canını yakarmış.Zamanla mumlar tek tek sönermiş.Yalnızca bitanesi hiç sönmezmiş,sonsuza kadar orda kalırmış.Yani içimizde bir yerlerde, ufak ta olsa bu sızı asla bedenimizi terketmiycek..

13 yorum:

  1. kreşte çalıştığım yıllarda çocuklara ölümü anlatmak için bir kitap vardı belki hala vardır.kitabın çok fazla sayfası olmayan bir hikaye kitabı adı "çiçeğin ömrü" bi bakın istersen.
    bu arada ağlamak istiyorum:(

    YanıtlaSil
  2. o küçük yüreğinde neler vardır kimbilir:(( başınız sağolsun..

    YanıtlaSil
  3. belki de şuan sorması ilerde babaannesini daha fazla hatırlamasını sağlar..yine de üzücü...bol bol sabır diliyorum canım..

    YanıtlaSil
  4. Of gerçekten çok zor, canım ya ama küskün kalmasın sonra, hani hiç gelmiyor, aramıyor da, keşke kolayca anlatmanın bir yolu olsa, başınız sağolsun :(

    YanıtlaSil
  5. başınız sağolsun canım. allah miniğe de sabır versin. kimbilir nasıl özlüyordur babaannesini...

    YanıtlaSil
  6. başınız sağolsun canım. allah miniğe de sabır versin. kimbilir nasıl özlüyordur babaannesini...

    YanıtlaSil
  7. Başınız sağolsun, Allah rahmet eylesin:(

    YanıtlaSil
  8. Kendimiz anladık mı ki, çocuklara anlatabilelim? Zor.

    YanıtlaSil
  9. Anneliğin zor yanlarından biri işte... Kayıplar bizim bile canımızı yakarken onlar o küçüçük kalplerinde neler yaşıyorlardır kimbilir?..

    YanıtlaSil
  10. miniciklerimize bunu anlatmak o kadar zorki. Ölümün rengi, sesi bize bu kadar soğuk gelirken onlara nasıl anlatalım :(
    ben uzaklara gitti, melek oldu demiştim şimdi geceleri kalkıp yıldızlara bakıyor benimki. dedesine dilekler diliyor ve benim içim acıyor :((
    ah canım yaaaaa çok zor bu durumlar....

    YanıtlaSil
  11. Yazının tamamını okumadım, okuyamadım :(
    Kayınvalidem yoğun bakımda 2 gündür :((
    Çok fena bir şey, çokkk...

    YanıtlaSil
  12. Allah sabırlar versin hepinize, hepimize...Bu yıl bizde de çok kayıp oldu...Dua etmekten başka yapılabilecek birşeyde yok söylediğin gibi...Çocuklar ah çocuklar...bazen öyle zor oluyor ki onlara gerçeği anlatmak, onları krımadan üzmeden incitmeden ama mecbur kalınıyor eninde sonunda...

    Allah yardımcın olsun Smilena'm..
    Berke ve Efeyi öpüyorum...

    Sevgiyle kal,

    YanıtlaSil
  13. Arkadaşlar baş sağlığı dilekleriniz için teşekkür ederim. .9 ay oldu vefat edeli ama benimkiler hala unutmadılar babaannelerini.çok zor bazen anlatmak.döneceğini düşünüyorlar nedense.insan sevdiğini bırakıp gitmez zannediyorlar.biz hep yanlarındayız ya.allah bizlere ömürler versin ki ,çocuklarımızı büyütebilelim...

    alevcim geçmiş olsun allah şifa versin inşallah...

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!