26 Ağustos 2016 Cuma

Aklım biraz karışık ,aslında kalbimde

DSC_0002
Uzun zamandır burada genelde yaptığım  işleri , gezdiğim yerleri , yediklerimi , içtiklerimi ve benzeri şeyleri paylaşıyorum . Bu post farklı olacak . Saat 01:29 , içimde tarif edemediğim bir huzursuzluk var . Dünya bu kadar mutsuz iken ben nasıl mutlu olabilirim ki . Evet pes ediyorum buraya kadar . İçime biriken kara bulutları ya şu an içimden dökeceğim yada içime akıtmaya devam edeceğim .Sanırım ilk seçenek benim için çok daha iyi olacak . Çok karışık aklım . Endişelerim var yarına dair . Savaş ve ölüm kelimeleri gelip kalbime taş gibi oturuyor . Kimse ölsün istemiyorum ben . Çocuklar ölmemeli . Çocuklar annesiz babasız büyümemeli .Analar evlatsız kalmamalı . Davul zurna ile askere gönderdiğimiz evlatlarımız tabutlar içinde dönmemeli . Evet biliyorum benim hayal ettiğim dünya başka dünya . Hadi sen de oradan böyle bi dünya olur mu dersiniz , ama benim hayal ettiğim bir dünya var . İçinde savaşlar olmayan ,insanların çok mutlu olduğu bir dünya . Herkesin kardeşçe yaşadığı bir dünya . Renklerin,dinin , ırkların önemi olmadığı bir dünya ...
Ben çocukken soğuk savaş tehdidi vardı . Amerika ve Rusya arasında . Her an delinin biri bir düğmeye basıp ,dünyanın neresine isterse atom bombası fırlatabilirdi . Atom bombasının ne olduğunu bilirsiniz . Çoğumuzun tanık olduğu Çernobil radyoaktif patlamayı hiç birimiz unutmadık .Unutamadık ,çünkü öyle kolay unutulamaz .Öyle kolayca etkisi geçecek bir şey değil, çünkü o bir felaket . Hala anomali ile doğan insanlar var , of bu konuya girmek istemiyorum .  Cevaplaya mıyorum bazı soruları . Kafamda çözülmeden ,dönüp  dolaşıyorlar . Neden , niçin  , nasıl . Nasıl bir insan başka insanın ,hatta bir sürü insanın hayatına gözünü kırpmadan son verebilir . Nasıl kendini ve neyin uğruna patlatabilir . Of deli sorularla , deli olmamak elde değil . Hiç bir anne sevmedi mi onları , kucağına alıp öpmedi mi alnından . Hep diyoruz ya sevgi kurtaracak bu dünyayı ,artık ona da inanmıyorum. Biz sevgiyle büyütüyoruz da n'oluyor .
Çok karışığım bugün . Öyle bir haykırmak istiyorum ki , içim boşalsın , kuş gibi hafiflesin yüreğim istiyorum . Toplumsal psikolojik travmalar yaşadığımız doğru ,ülkece  , milletçe . Biliyorum ki bir çok arkadaşım aynı durum da . Ne yapmalıyız onu da bilmiyorum . Belki daha çok dua etmeli , belki daha çok birbirimize sarılmalı , daha çok çalışmalı , daha çok üretmeli . Belki bir nebze iyi hissedebiliriz .

25 Ağustos 2016 Perşembe

Tabure giydirmece

DSC_0012
DSC_0015
DSC_0013
DSC_0041
collage 1
Benim çılgın projelerimin arkası kesilmiyor , farkındayım . Bu güzel taburem kılıfsız mı kalsaydı ablalar , abiler . Tabii ki kalamazdı . Hemen bir tanecik kılıf yapıldı . Hem de jet hızıyla . Örnek çok basit , bildiğimiz Granny Square , ya da "bey beğendi hanım dilendi "miydi :)) Ortadan başladım . Her sırada arttırıp , renkleri değiştirdim . Tam tabureyi kapladığında arttırmayı bırakıp ilk sırayı tamamen ikili trabzan ile yaptım . Sonra ki iki sırada belli aralıklarla ilmekleri azalttım ki tam otursun üzerine.İp olarak "Dinç" - Fuji diye bir ip kullandım . Reyhan pazarından almıştım , keşke bütün ipleri toplasaymışım , 2 tl . ,çok pişmanım , çünkü harika bir ipmiş . Bugünlük bu kadar . Yarına ne çıkar bilmem ...

Sağlıcakla kalın !!!

24 Ağustos 2016 Çarşamba

Örgü kaktüs yapımı 🌵🌵🌺🌺

Bir kaktüs sevdasına kapıldım ki bu sene sormayın . Kaktüslü her şeye bayılıyorum . Hal böyleyken kaktüs örmem kaçınılmazdı . Öreli epey oldu ama paylaşmak bu güne kaldı . Belki siz de yaparsınız diye paylaşmak istedim . Büyük kaktüsü sık iğne tekniği ile yaptım.Sihirli halkanın içine 6 zincir çektim , sonra istediğim boyuta gelene kadar arttırdım ,daha sonra da her iki yandan ilmekleri azaltıp kaktüs formu verdim . Diğer iki parçayı da ördükten sonra diktim , beyaz iple dikenleri işledim , sonra çiçeği örüp ,tepesine kondurdum . Kapların içini elyaf ile doldurdum . Toprak görünümlü kısmı da sıcak silikonla yapıştırdım . Pembe kaktüsü de şu şekilde(tığ ile selanik örgüsü) ördüm . Böyle işte sevgili blog takipçilerim .
DSC_0011
DSC_0010
DSC_0013
DSC_0007
DSC_00121
Kaktüs sevdam sadece örme kaktüslerle sınırlı kalmadı . Bir de t-shirt süsledim . Önce kağıdın üzerine her bir parçayı çizdim , sonra kestim  ve keçeye uyguladıktan sonra   , iki adet şirin kaktüsüm oldu . Tamamen el dikişi ile tutturdum . Önce dikenleri işledim , sonra tişörte monte ettim . En son çiçekleri örüp tepelerine kondurduktan sonra ,büyük bir mutlulukla giydim. Ayrıca çamaşır makinesinde yıkadım , keçe hiç değişime uğramadı . Bu sene böyle . Bakalım seneye ne heyecanlandıracak beni . Heyecan iyidir , üretmek iyidir .  Bir şeyleri sevmek , bir şeylerle uğraşmak insana güzel bir enerji veriyor . İşte benim sırrım da bu .Hani hep soruyorsunuz ya nereden buluyorsun bu enerjiyi  -  ıvırık zıvırıklardan işte :))

🌵💚🌵💚🌵💚

Sağlıcakla kalın !!!
collage

23 Ağustos 2016 Salı

Püskül ile kırlent süslemece

Bazen bazı şeyleri örmeye değmez . Öyle güzel indirimler oluyor ki kendimi tutamayıp bir şeyler alıyorum . Bu kırlenti English Home'dan aldım mesela . Kenarlarına tığ ile topçuk yapmışlar , fakat öyle gevşek dikilmiş ki yerden toplamaya bıktıktan sonra , bir anda renkli püskül yapıp havasını değiştirdim . Instagram'da bir sürü fikir geldi , keşke tek renk yapsaydınız , keşke püsküller kocaman olsaydı . Öncelikle kocaman olursa tuhaf duruyor . Çünkü püskül sarktığı zaman kendini gösteriyor , kaldı ki bu kırlente olmaz , böyle minik yakıştı fikrimce . Renk seçimi tabii ki tamamen benim tercihim . Renkli ruhum bunu kaldırıyor :)) Pratik püskül yapımına BURADAN ulaşabilirsiniz .

DSC_0004
DSC_0003
DSC_0010
DSC_0011
DSC_0026
DSC_0024
DSC_0027
Sağlıcakla kalın !!!

22 Ağustos 2016 Pazartesi

Örgü kırlent

DSC_0030
DSC_0031
DSC_0034
DSC_0035
Yine minnoş ara vermişim blog yazılarına . Hava çok sıcak ve bu sıcakta hiç bir şey yapasım yok . Zaten iki gün İstanbul yaptım,ayrıntılı post çok yakında . Onun dışında sabırsızlıkla okulların açılmasını bekliyorum ve tabii ki de havaların serinlemesini . Klimanın karşısına kurulduğum günlerde bir iki iş yaptım .Gururla sunarım örgü kırlenti mi,çünkü çok güzel oldu .Ya da bana öyle geliyor :) İp olarak Nako - Calico kullandım .Çok güzel bir ip . 2 mm tığ ile ördüm . Özetle böyle . Güzel bir hafta diliyorum . Ölüm haberleri almadığımız , gözümüzde yaşların durduğu , yüreklerimizin acımadığı günler diliyorum .

10 Ağustos 2016 Çarşamba

İzmir,Seferihisar,Urla,Sığacık kareleri

Hafta sonu Manisa'ya düğüne gitmişken bir İzmir ve yakın çevresi turu , yapmamız kaçınılmazdı . İzmir'e uzun zamandır gitmiyorum . Çok iyi geldi havası . Tabii sıcağı anlatmama gerek yok sanırım . Zaten tüm ülke yanıyor . Biz gezginler için hava şartları pek etkili değil . Varsa gezmek ucunda , karda da sıcakta da , pek güzel gezeriz biz .
gevrek
Gevrekçisiz bir İzmir düşünemiyorum . Tabii boyozu ve kumruyu unutmamak lazım.gel gör ki ben ikisine sevmiyorum :(
simiş
İzmir eşittir saat kulesi.Her yerde bir pozum olmasın mı :))
o
Bir Bornova Forum hatırası .
sf
Yolda giderken beni en çok mutlu eden Günebakan tarlaları oldu .
sunflower

Tabii bu fotoğraf kaçınılmazdı.
t

w
r
Pazar  günü Seferihisar , Sığacık , Urla gezisi yaptık . Seferihisar İzmir'e çok yakın otobandan kısa sürede ulaştık . Seferihisar'a girmeden doğru Sığacık'a geçtik . Pazar günü burada pazar varmış şansımıza . Envayi çeşit yemek ve el işlerinin sergilendiği daracık sokakları turlamak çok keyifliydi . Mama fotoğraflarını bir sonra ki postta paylaşacağım .
Ege sokakları hep güzeldir . Maviler ,begonviller ,el sanatları,şirin kapılar ,dantel perdeler ,huzur kokan sokaklar . Bir Ege tutkunuyum ben . Sığacık'ı anlatmama gerek yok . Teos'u ,marinasını, kalesini zaten herkes biliyor . Sığacıktan sonra dönüşte Urlaya da uğradık . Biraz turlayıp bir şeyler yedikten sonra ayrıldık.
sokaklar

begonvil
ee
Özetle böyle . Gezi post'larım kısacık yazılı ,bol fotoğraflıdır daima . Bir nevi fotoğraf albümü gibi.Kalın sağlıcakla.

4 Ağustos 2016 Perşembe

Yeni bir kendin yap projesi -dantel kayık yapımı

10
11Bir kaç hafta önce sahilde çok güzel tahtalar ve çubuklar buldum . Uzun zamandır Pinterest'te hayran kaldığım bu projeyi bugün nihayet yaptım . Neticeden çok memnunum . Tam istediğim gibi oldu galiba . Evde yığınla dantel var ,keserken biraz içim cıız etti ama neticede bu örnekten tam 11 tane daha var .12 parça akla ziyan nasıl örülmüş ,niye örülmüş :))
12

13

14,

Gelelim yapımına . Önce dantele fırça yardımıyla ,her yerine eşit bir şekilde tutkal sürdüm(bildiğiniz beyaz tutkal),sonra kuruması için bir kenara bıraktım .Tornavida yardımı ile tahta parçacığın üzerine direğin gireceği  kadar bir delik açtım .Daha sonra iyice sertleşen danteli üçgen şeklinde kestim ve silikon tabancası yardımı ile yapıştırdım. Direği de aynı şekilde yaptım .Silikon tabancası can kurtaran bir şeydir. Her eve lazım...
collage
16
Bu arada minnoş taşlarımdan bahsetmeden geçemeyeceğim . Arkadaşım yaptı bunların ikisini, minnoşu ben ördüm . Yapımı çok kolay , fotoğrafta gördüğünüz gibi . Biraz da hayal gücünüze kalmış.
15
Bu fotoğrafta arka kısmının da nasıl yapıldığını görüyorsunuz.
kolaj
Bu gecelik böyle . Sanırım kalan çalı çırpı ile bir ayna süsleyeceğim .Tabii biraz daha çöp toplamam lazım . Böyle minnoş şeylerle uğraşmak ruhuma iyi geliyor .Daha önce bu malzemelerle yaptığım projeler bu ve şu yazımda..
İyi akşamlar !!!


2 Ağustos 2016 Salı

Dört mevsim Uludağ

Dört mevsim bıkmadan usanmadan , her fırsatta ziyaret ettiğimiz yegane yer . Çok seviyorum . Havasını , yeşilliğini , çiçeğini , böceğini ,suyunu . Doğa benim için huzur demek .Yenilenmek demek ,kötülükten , yoğun günlük stresinden kurtulmak , ciğerlerimizi oksijenle doldurmak . Çocuklar da çok seviyor . Toprakla oynamak , yeşile dokunmak , keşif yapmak kadar güzel bir şey yok .Üstelik bir aile olarak birlikte vakit geçirmek , bu gezilerin en güzel kısmı . 
35
Bu hafta yine çok güzeldi hava . Hatta üşüdük desem yeri var . Dağ çıkarsanız üzerinize kalın bir şeyler almayı ihmal etmeyin . Ciddi üşürsünüz .
34
Bu hafta funda çiçeği topladım .Ne  kadar güzel değil mi . Doğa muhteşem bir yer .
25
Bu hafta sevdiğim ne varsa doldurdum torbama .Kitabım ,örgüm ,sevdiklerim :))
23
Doğanın bize sürprizi . Mis kokulu ahududular mı desem , frambuaz mı desem , sen karar ver , ben çoktan mideme indirdim .
22
Sen hiç bulutlara dokundun mu ?!? Ben dokundum ,sevdim uzun uzun :)
e
Bu fotoğrafı bir kaç hafta önce çekmiştim .  Arkada ki silüet'i  fark ettiniz mi  ? Sevgili ATAM belirmiş . Çok seviyorum bu fotoğrafımı , çiçekler de senin için ATAM . O gün bir kaç dal unutma beni çiçeği de bulmuştum . Ne büyük mutluluksun sen doğa .
daisy
Papatya bulursam hiç kaçmaz. Seviyo , sevmiyor falı yaparım ...
çilek

Bu hafta dağ çileği bulduk . Mis kokulu minnoş bal gibi çilekler.
uğurböcük

Uğur böceği ne güzel bir şey . Halbuki bildiğimiz böcek . Hadi git bir Karafatmayı al sev bakalım .Elimdeki morlu bitki de dağ kekiği ,biraz toplayıp kuruttum .Kokusu çok daha keskin ve güzel.

kekik
su
24
simi

Zirvede çok güzel bir yer keşfettik , bir kaç hafta önce . Tertemiz bir dere ,çevresinde çiçekler , ahududular , çilekler . Cennetten bir yer gibi . Sandalyelerimizi alıp kamp kurduk bir kaç defa . Ayaklar derede ,bütün stresimizi suya bırakıp yenilendik .  Yemek için genelde kendimiz mangal yakıyoruz , üşendiğimiz zamanda da Kirazlı yaylada sevdiğimiz bir kaç yerde mangal sipariş ediyoruz . Gayet lezzetli hepsi .Bugünlük  bu kadar . Sevgiyle kalın .